با درود خدمت کاربران و همراهان گرامی

با توجه به مشکلاتی که طی هفته های گذشته در سرورهای انگلیس شاهد بودیم ، لازم میبینیم در ابتدا توضیحاتی در مورد دلایل بروز این مشکلات و اختلالات پیش آمده خدمتتان عرض کنیم.

همانطور که بسیاری از شما کاربران گرامی میدانید ، دیتاسنتر رداستیشن انگلستان از گذشته جزء یکی از دیتاسنترهای معتبر و با کیفیت ( هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ شبکه و پورت ) اروپایی بوده است.

منتها طی ماههای گذشته با تغییرات گسترده ای که در سطح مدیریت این دیتاسنتر بوجود آمده است، شاهد تغییرات بسیاری در سیاستهای فروش و پشتیبانی این دیتاسنتر هستیم که متاسفانه این تغییر سیاستها نه تنها باعث افزایش کیفیت و رضایت مشتریان نشده است بلکه دیگر در سطح قابل قبولی از نظر پشتیبانی و کیفیت همانند گذشته نمیباشیم و شواهد موجود حاکی از آن هست که مدیریت جدید این دیتاسنتر چندان علاقه ای هم به ارایه سرویس و خدمات به کاربران ایرانی (!) خود همانند گذشته ندارد.

همانطور که بسیاری از کاربران و همراهان همیشگی ما میدانند ، مجموعه آی آر سرور طی 2 سال و نیم گذشته با تهیه شبکه خصوصی در این دیتاسنتر موفق به ارایه سرورهای مجازی با کیفیت و قیمت مناسبی گردیده بودیم ولی با توجه به تغییرات پیش آمده در این دیتاسنتر و اعمال محدودیت های غیر موجه برای سرورهای ما و همچنین عدم پشتیبانی و پاسخگویی مناسب که طی این هفته های گذشته از طرف این دیتاسنتر شاهد بودیم ، متاسفانه مجبور به کاهش سطح همکاری خود با این دیتاسنتر می باشیم.

البته ذکر یک نکته ای هم لازم هست که ، سرورهای ما در ساختمان قدیمی این دیتاسنتر واقع در Hamshire در جنوب انگلستان میزبانی میگردیده است که بنا به گفته دیتاسنتر در حال اعمال تغییرات گسترده ای در زیر ساختهای این مجموعه میباشند و بروز اختلال در این مجموعه اجتناب ناپذیر میباشد.

این دیتاسنتر طی ماههای گذشته ساختمان جدیدی در MaidenHead لندن راه اندازی نموده است که بنا به گفته خود دیتاسنتر و همچنین بررسی های انجام شده از طرف ما ، از کیفیت شبکه ای بسیار مناسبی برخوردار میباشد.

با توجه به توضیحاتی که ارایه گردید و از آنجایی که کیفیت – پایداری – آپتایم و قابل اعتماد بودن سرویسهای ارایه شده از طرف ما  ، برای این مجموعه بسیار مهم میباشد؛ اقدام به تهیه سرورهای جدیدی در ساختمان جدید دیتاسنتر رداستیشن در Maidenhead لندن نموده ایم .

همچنین در دیتاسنتر آلمانی هتزنر هم سرورهای جدیدی تهیه شده است که با توجه به اینکه این دیتاسنتر از گذشته یکی از دیتاسنترهای بزرگ و معتبر اروپایی میباشد که مخصوصا در بین ایرانیان هم از محبوبیت و اعتبار بالایی برخوردار هست.

دیتاسنتر هتزنر آلمان در طی ماههای گذشته با ارایه سرورهای نسل جدید خود که از آخرین و بروزترین فناوریهای سخت افزاری روز دنیا استفاده میکنند و همچنین ارتقاء و افزایش قابل توجه در کیفیت شبکه دیتاسنتر توانسته است سرورهای بسیار مناسبی را به کاربران خود ارایه نماید.

مجموعه ما هم با تهیه چندین سرور از آخرین مدلهای سرورهای ارایه شده از این دیتاسنتر و تست و بررسی هایی که انجام دادیم شاهد کیفیت و پایداری بسیار خوبی در این سرورها بوده ایم و به بسیاری از کاربران خود توصیه میکنیم که با انتقال سرویسهای خود به این دیتاسنتر آلمانی و یا تهیه سرویسهای جدید از این دیتاسنتر ، خود شاهد کیفیت بسیار قابل قبول این سرورها باشند.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

با توجه به توضیحات و مطالب ارایه شده در بخش بالا ، سرویسهای تمامی کاربران فعلی سرورهای انگلیس طی روزهای آینده به سرورهای جدید رداستیشن یا آلمان ( بنا به درخواست خود کاربران ) منتقل خواهد شد.

سرورهای جدید تهیه شده از رداستیشن علاوه بر اینکه از کیفیت شبکه ای بهتری برخوردار خواهند بود و در آینده هم شاهد بروز اختلال شبکه ای همانند مشکلی که 2 هفته پیش بوجود آمد نخواهند بود ، از مزیت دیگری هم نسبت به سرورهای فعلی برخوردار میباشند.

در سرورهای فعلی  از هارددیسکهای SSHD استفاده شده بود که علی رغم داشتن سرعت مناسب ، یک مشکل بزرگی را همواره ازشون شاهد بودیم که به یکباره از دسترس خارج میشوند که باعث ایجاد اختلال در سرویس دهی میگردیده اند. منتها در این سرورهای جدید از هارددیسکهای ساتا با رید 10 سخت افزاری استفاده شده است که علاوه بر داشتن سرعت بالا از نظر امنیت اطلاعات  هم شاهد افزایش بسیاری خواهیم بود.

در این نوع از رید سخت افزاری ، اطلاعات همزمان بر روی حداقل 4 هارددیسک نوشته یا خوانده میشوند و همیشه یک کپی از اطلاعات شما بر روی یک هارد دیگری ذخیره و نگهداری میشود که در نتیجه هیچ گاه اطلاعات شما بدلیل خرابی احتمالی یک هارددیسک ( که همیشه احتمال آن هست) از بین نخواهد رفت و حتی در صورت خرابی 2 هارددیسک همزمان هم سرویسهای شما و اطلاعات شما دچار مشکلی نخواهند شد و حتی سرویسها از دسترس هم خارج نخواهند شد.

اطلاعات بیشتر در مورد رید و انواع آن را میتوانید در لینکهای زیر مشاهده نمایید:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nested_RAID_levels

http://goo.gl/FfwU0V

 

مشخصات و مزایا / معایب سرورهای جدید هتزنر آلمان

این سرورها از آخرین فناوریهای سخت افزاری ارایه شده در دنیا استفاده می نمایند که میتوان به این موارد اشاره نمود :

1-  استفاده از جدیدترین نسل پردازنده های Xeon – E3 1275v5 و Skylake – 6700 شرکت اینتل

2-  استفاده از رم های سریعتر DDR 4

3-  استفاده از هارددیسکهای SSD Pro با سرعت خواندن / نوشتن بسیار بالا ( Read/write 520/480 MB/s )

4-  استفاده از هارددیسکهای SATA Enterprise بهمراه رید 10 سخت افزاری که قبلا در مورد مزایای این سیستم توضیح داده شده است.

5-  پورت شبکه ای بسیار بالا و با کیفیت و 1Gb/s واقعی

علاوه بر این مشخصات سخت افزاری قدرتمند ، بدلیل اینکه بر روی هر یک از این سرورها تعداد کمتر و محدودتری سرور مجازی راه اندازی و میزبانی خواهد شد ، امکان تخصیص منابع بیشتری از منابع کلی سرور به هر سرور مجازی خواهد بود که این مورد هم به افزایش کیفیت و سرعت سرورهای مجازی شما هم کمک خواهد کرد.

این سرورها با استفاده از چنین سخت افزارهای قدرتمندی می توانند ارایه دهنده و میزبان بسیار مناسبی برای سرورهای مجازی کاربرانی باشند که سرعت و کیفیت براشون بسیار مهم میباشد.

اما این دیتاسنتر نسبت به دریافت ابیوزهای احتمالی بسیار حساس میباشد و برای کاربرانی که بدلیل نوع استفاده از سرور مجازی، احتمال دریافت ابیوز زیادی دارند ؛ مانند سرورهای مجازی که برای تغییر IP  و دور زدن تحریمهای بین المللی استفاده میشوند، زیاد مناسب نمیباشد.


امید است که با تهیه و انتقال سرورهای جدید در هر دو دیتاسنتر رداستیشن انگلستان و هتزنر آلمان بتوانیم سرورهای مجازی پایدارتر - مطمئن تر - سریع تر  و با کیفیت تری را ارایه نماییم که باعث افزایش رضایت هر چه بیشتر شما کاربران گرامی گردد.

پیشاپیش از صبر و شکیبایی و همراهی و پیگیری شما کاربران گرامی سپاسگذاریم و بابت ایجاد اختلالات احتمالی در روند این انتقال ها هم از خدمتتان عذر خواهی کرده و برای جبران زحمات و قدردانی از همکاری شما عزیزان به سررسید تمام سرورهای انتقال یافته مدت 7 روز اضافه خواهد شد.

--------------------------
مدیریت
آی آر سرور



Friday, April 29, 2016

« بازگشت